Kickifohlin

Lite ditten och datten. Om allt och inget.... Är femtio plus men det kĂ€nns som om livet börjar nu. LĂ€s gĂ€rna mina rader och ha tĂ„lamod med obegripligt sprĂ„k, stavfel samt underlig svenska!

Soligt đŸŒ»đŸŒ»đŸŒ»

Kategori: AllmÀnt

Idag var det kallt pĂ„ morgonen. Omkring 7 - 8 grader. NĂ€stan sĂ„dĂ€r lite höstkrispigt klar luft. Fast redan vid nio tiden hade den frĂ€schör som jag njutit av ersatts av hetare juli solvĂ€der đŸŒ»
Och nu rÄder vÀrme och sol i gassande form. Jag ska passa pÄ att fÄ i mig lite nyttig D vitamin .
Har tvÄ veckors arbete kvar innan jag Àntligen tar semester. SÄÄÄ gudomligt efterlÀngtad sÄ att jag inte vet vad?
Är enormt trött pĂ„ kvĂ€llarna nu och det mesta Ă€r trögt. Haft ont i hela kroppen och kĂ€nner mig absolut inte pĂ„ topp överhuvudtaget.  FĂ„r liksom tvinga upp mig pĂ„ morgonen och nĂ€r jag kommer hem efter jobbet orkar jag inte ett dugg.
SÄ hÀr ser det ut som ett mindre vÀrldskrig dragit fram. OgrÀset gror ute och precis alla göromÄl som borde ha gjorts ligger orörda. 
NÄja... Det gÄr vÀl att fixa till sen? NÀr och om orken kommer tillbaka?
Trist bara att andra fÄr "ont i magen" över att jag inte tagit tag i livet. 
Vore bra om de kunde ta tag i elÀndet dÄ? Om det stör sÄ mycket. Inte skulle jag grÄta om nÄgon fixade bort ogrÀset direkt...
Tycker faktiskt att inte nÄgon har rÀtt att klaga om de inte har "gÄtt i mina skor".... SÄ det sÄ..
NĂ€ nu ska jag fixa lite vitaminer🩁
Och om nu nÄgon misstycker att jag anvÀnder min lediga tid till ÄterhÀmtning sÄ tyck det dÄ. Jag struntar i det. Jag anvÀnder min ork som finns till att arbeta. TÀnker absolut inte göra sÄ som mÄnga andra som har kroniska sjukdomar.  StÀda och sköta hemmet men absolut inte arbeta, jag jobbar men sen Àr det liksom stopp. Vad som Àr rÀtt eller fel vet inte jag men jag tycker det kÀnns fel att inte försöka att undvika leva pÄ bidrag. Lite sÄ tÀnker jag, men var och en kÀnner sig bÀst sjÀlv.
🐮🐮🐮🐮
Kommentera inlÀgget hÀr: