Kickifohlin

Lite ditten och datten. Om allt och inget.... Är femtio plus men det känns som om livet börjar nu. Läs gärna mina rader och ha tålamod med obegripligt språk, stavfel samt underlig svenska!

Dagarna rullar vidare!

Kategori: Allmänt

 
Saknar min schäfer varenda dag. Men dagarna och livet fortsätter ändå.
Och så är det ju. Hur stor sorg en än har stannar inte vardagen upp. Livet väntar inte ett slag på att just jag ska gråta färdigt.
Räkningar ska betalas, tvätt tvättas, mat ska lagas och däremellan ska det arbetas. 
 
Däremot har jag prioriterat arbetet, fixa ny bil och lösa min totala ekonomiska härdsmälta.
Jag blev ju uppsagd från maintrac i början av sommaren på grund av arbetsbrist.  Inte särskilt kul att helt plötsligt hitta en inkomst. 
 
Alfakassan har fortfarande i skrivande stund inte betalat ut ett öre. De har handläggningstider på flera månader/kvartal. Skulle inte bli förvånad om det dröjer tills jul typ innan några pengar dyker upp.
Och livet stannar inte för en sådan smäll i nyllet heller.
Det ska betalas huslån och sndra lån och försäkringar.
Fått några mindre allmosor av släkten. Jag har sålt alla mina guldsmycken. Finns inte myvket kvar att sälja nu för överlevnaden.
Glädje är i alla fall att jag har bra arbete. Trivs otroligt bra på pågen. Utvecklingsmöjligheterna är stora.
Pluss i kassan kan det helt klart bli efter en tid.
Jag har jobbat nästan alla dagar sedan jag började. 
Men de två dar jag inte jobbade ska jag ha ersättning för.av alfakassan. Om de nu blir färdiga...
Tja spännande om jag nu får något? Fyra hela veckorär det nu plus en enstaka dag lite här och där. 
Nåja...de dyker väl opp och då kan kanske betala tillbaka lite i alla fall.
Men ni som gärna vill idka välgörenhet är välkomna.
Har swich ,hör av er så får ni mitt mobilnr
Saknar ca 8000 för att klara månaden september...Alla bidrag stora som små är grymt välkomna..
Kommentera inlägget här: