Kickifohlin

Lite ditten och datten. Om allt och inget.... Är femtio plus men det kĂ€nns som om livet börjar nu. LĂ€s gĂ€rna mina rader och ha tĂ„lamod med obegripligt sprĂ„k, stavfel samt underlig svenska!

April đŸŒŒ

Kategori: AllmÀnt

HĂ€rligt!
Nu Àr det april!
Snart blir det grönt och blommor överallt. Det kÀnns sÄ gott att veta tycker jag.
Men jag tror verkligen att Karin Boyes dikt, nÀr knoppar brister stÀmmer. Varför skulle annars vÄren tveka?
Ligger nog nÄgot i det eller hur?
 
Livet rullar pÄ i sin vanliga rullning hÀr hemma. Den ena dagen efter den andra.
MÄr egentligen ganska bra. Eller jo, jag mÄr riktigt bra.
KĂ€nner mig frisk .
Har tilltro pÄ framtiden och det Àr ju bra. Vet precis hur det Àr att inte mÄ bra och bara se framtiden som nÄgot nödvÀndigt ont...typ...
 
Men en kommer alltid att rÄka ut för de dÀr som sÄ gÀrna försöket rubba ens vÀlmÄende.  Ni vet de dÀr som suger energi bara de kliver in i ett rum. 
MÀnniskor som gÀrna ser sig sjÀlva som Guds gÄva till mÀnskligheten... de som mer Àn gÀrna trycker ner en, för en fÄr naturligtvis inte tro att en rÄkar besitta nÄgon form av begÄvning. Helst ska en tro pÄ att en Àr en komplett idiot...
Tur att det gÄr fint att bara strunta i sÄdana typer.
Det Àr bara att le lite Ät dem och gÄ vidare, förbi dem.
Ännu större tur Ă€r att det Ă€r vĂ€ldigt fĂ„ mĂ€nniskor som har det dĂ€r behovet av att alltid klaga och ondgöra sig över andra. Riktigt bra att de Ă€r fĂ„... det tackar jag för!
 
Livet Àr sÄ mycket mer Àn elaka mÀnniskor.  Har sedan min skilsmÀssa för snart 5 Är sedan hittat mÄnga guldkorn. Gudomligt snÀlla och reko mÀnniskor som Àr genuina.  Inga falska stroppar...
Men att slÄ mina bopÄsar ihop med nÄgon? NÀ. DÄ vill det till nÄgot enormt fantastiskt.  Jag trivs sÄ bra som jag har det nu. 
Jobbet Àr superbra, trivs oerhört bra pÄ PÄgen, och jag gör precis vad som faller mig in pÄ min fritid. Att dela mitt liv med nÄgon kÀnns absolut inte som nÄgot nödvÀndigt. 
Utan skulle nog bara kÀnnas störande och jobbigt.
För att jag ska bryta mitt singelliv krÀvs en stor passion,  enorm kÀrlek till en annan mÀnniska. Det bör vara en fullstÀndigt perfekt person dÄ.. 
Jag letar inte och klarar mig fint ÀndÄ!
SÄ jag behöver ingen som ska "rÀdda" mig. Om jag mot förmodan nu skulle ramla pÄ nÄgon sÄ Àr det sjÀlvklart ett komplement till mitt liv. 
NÄgon som aldrig tÀnker förÀndra mig utan nÄgon som vill ha mig som jag Àr. Allt annat Àr dött lopp kan jag sÀga!
SÄ sorry , vet att det finns en och annan som tycker att jag borde bry mig om dem. Men nej... vÀnner ja, men inte mer ...
 
Har sĂ„ mycket annat att styra med nu Ă€ndĂ„đŸ˜€đŸ˜‚đŸ˜‚đŸ˜‚
HÄller pÄ att mÄla om i köket. Och sÄ ska jag hitta bÄde kylskÄp och tvÀttmaskin. 
Funderar som bÀst pÄ hur jag ska frakta bort de gamla maskinerna.  NÀstan en 500 styck kostar det att fÄ dem bortforslade hÀrifrÄn. Hmmm... lite dyrt tycker jag.
Har tre maskiner som ska vÀck. Ett kylskÄp och tvÄ tvÀttmaskiner, just det ja en torktumlare ocksÄ. Blir ju nÀrmare 2000 spÀnn... 
NÀ det mÄste jag lösa pÄ nÄgotvis.  
TyvÀrr sÄ Àr det tungt och det behövs slÀp, jag har ju en liten minibil utan drag sÄ vi fÄr se hur jag gör. Hyra en liten lastbil kanske??
Och hyra in nÄgon riktigt stark mÀnniska? 
 
NÀppeligen,  lite att fundera pÄ sÄhÀr pÄ kvÀllskvisten. 
Det löser sig. 
Natti natti đŸ€—đŸ€—
 
 
 
Kommentera inlÀgget hÀr: