Kickifohlin

Lite ditten och datten. Om allt och inget.... Är femtio plus men det känns som om livet börjar nu. Läs gärna mina rader och ha tålamod med obegripligt språk, stavfel samt underlig svenska!

Jösses....2019 alla redan?

Kategori: Allmänt

 
Hoppsan.... då var det redan 2019. 
Jul och nyår har passerat. Julen firades med döttrarna (det är mina små på bilden)
Det blev en mysig jul. Vi åt vad vi ville och när, öppnade paket när andan föll på. Väldigt skönt att inte ha en galet hysterisk julafton med miljarder av måsten.
Yngsta dotter Elin stannade under hela julen, jag och nästyngsta dotter Ronja jobbade båda två från och med annandagen. Men det gick bra. Vi missade lite mellandagsrea då turen vi körde tog längre tid än vanligt. 
Alltså Ronja var medhjälp på brödbilen jag körde! 
Å andra sidan var vi väldigt effektiva den timmen vi var på rean.
Jag köpte nog inget tror jag? Men döttrarna gjorde fynd!
 
Nyåret firade jag med att jobba, och på kvällen somnade jag i soffan. Vaknade till av nyårsraketerna men somnade om... roligare än så var inte mitt nyår. Helt ok för jag var i behov av en lugn avslutning på året.
 
 
Men innan jul och nyår kom en överraskning som heter duga! Den 18 december föddes lilla Maja. Min son och hans sambo blev föräldrar. Några månader för tidigt men allt har gått bra. Maja växer för varje dag och är världens sötaste baby. Jag är numera Farmor❤
Längtar galet efter att åka till Norge och hälsa på. Än så länge är Maja och hennes Mamma på sjukhuset, men under februari kanske det blur av att få åka hem. 
Jag tänker besöka dem när de väl är hemma! LÄNGTAR💖💖💖
 
I övrigt så hoppas jag på att 2019 blir ett bra år. Förra året blev lite halvrisigt på många fronter. 
Önskar verkligen att saker och ting går i box,  att ekonomin håller sig flytande, att en får ha hyfsad hälsa och att en bara träffar snällt hyggligt folk. 
 
Bästa med förra året var självklart att jag fick möjlighet att börja köra bröd. Förutom att bli Farmor, det toppar allt liksom 😊💖
Så tack vare att en dörr slogs igen fick jag möjlighet att öppna en ny!
Det som kunde ha blivit väldigt kämpigt blev superbra. 
Om jag inte hade blivit arbetslös sådär hux flux hade jag aldrig fått möjlighet att köra bröd. Så tänk vad bra?
Jag visste inte att jag skulle kunna trivas så galet bra på ett arbete som jag gör på pågen.  
Men på pågen har jag mest träffat på bra människor, mycket bra folk i ledningen. Det är kul att vara ute i butikerna för att sälja bröd.
Då är det ok att gå upp tidigt och jobba. Det känns alltid kul att få lasta in sitt bröd i lastbilen och sedan dra iväg....
Är väl lite smått galen😀😂
 
 
Jo just de, 55 år har jag hunnit att bli. Tillräckligt gammal för att göra det mesta då va? 😁
Men det är ok, trivs att vara 55 . 
//Kicki 
 
Kommentera inlägget här: